torsdag 14 maj 2009

Salmo trutta


Idag var jag ute och fiskade med min vän och boss Preben Mortensen, vårat mål för dagen var att fånga en öring i samma storlek som jag tog igår. en öring på 6,2 kg.. Men så blev det inte men vi var nära!
Vi fick köra runt en stund innan första sprattlet kom på ena spöt. Och efter som att Preben var gäst så var fisken självklart hans. Det var ett fint gung i spöt och fisken bjöd på en fin kamp! Preben drillade med stor erfarenhet, minsta detalj på drillingtekniken var finslipad! Han hade ett stort smile under hela kampen. Preben bara njöt, och jag tror minnsan jag njöt lika mycket allt var så hilmla perfekt.. Prebens öring vägde hela 4kg!! en otroligt VACKER fisk!
Bilder och Prebens egna historia finns i morgon på hans egen blogg
swecanoe.blogspot.com
men historien är inte slut än! En stund efter var det min tur att drilla fisk och aven denna gång var det öring! fisken blev inte vägd men den fick bli matfisk. jag tror inte jag behöver förklara känslan jag hade när jag drillade in fisken till båten. Öring är ju alltid en öring!
En makalös fisk helt engkelt!!
hade gött!! och riktigt möe skit fiske på er!
MVH Jimmy "jerkbo" johansson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar