måndag 26 juli 2010

Harr fiske


hej på er hela sommaren har jag jagat och letat efter en dröm harr, en harr över den magiska grensen ett kilo en harr över rekordfiske gränsen 1,5 kilo och jag hittade den tillslut i tännäs i västra abborrvikarna. jag,kim,conny och mikael åkte dit och fiskade en hel vecka vi fiskade mellan 12-16 timmar per dag och sissta fiskedagen så tog äntligen den här enorma fisken min variant av nattsländeimitationen E-12 och det är mitt livs största Harr. den vägde hela 1625 g och var 55 cm lång. en guld nål kommer förhoppningsvis i brevlådan nästa vecka.
på resan tog vi fyra 13 Harrar över magiska kilot. conny tog en på 1,5 och 4 st strax över kilot själv bidrog jag med 4st strax över kilot och toppade med 1,625kg.
vi hade ett makalöst fiske igentligen trotts många dö timmar i båten, så var resan i det stora hela helt makalös.





Harr 1625g (fick simma tillbaka)

Harr 1 kg (matfisk)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar