söndag 7 juni 2009


Jag fiskar på som vanligt abborrar kommer upp lika snabbt som dom kommer ner i vattnet igen. den här abborren väger 1,4kg och är verkligen en godkänt krigare. även denna fisk tog på jigg men i sjön stora lee som är mitt verkliga hemma vatten där jag fiskat sen barnsben och är ett riktigt paradis för gäddfiskare som jag själv.

Det är verkligen kanon kul med fiske man får allt man behöver spänning,ett lugn och upplevelser man sällan glömmer.
Man Får alltid se saker vid sjön som bäver, fåglar, älg och även rådjur i alla möjliga åldrar som ni ser på bilden här nedan.

allt runt om fisket är en del av fisket det finns så mycket mer än krok och bete men det är klart själva fisken förgyller självklart alla vatten äventyr man sticker ut på och sen att dom är stora med det är vad jag kallar smakens för kropp och själ.

det känns lite mysko i fiske skallen nu jag vill fiska gädda det suger i hela kroppen på mig och jag tok längtar till nästa gång jag får känna riktig tyngd i spöt tyngden bara en smällfet gädda kan ge men ändå kan jag inte släppa tagen om det otroliga abborrfisket jag har nu tänk om jag fiskar gädda den dag då dom riktigt stora abborrarna är på hugget, jäkla jobbigt det skulle kännas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar