onsdag 18 mars 2009

Överlevnads kurs!

hej ni läsare som ni märkt har min blogg varit ganska död ett tag.. jag har jobbat med en vinter överlevnads kurs men min nya vän och boss Preben Mortensen.
vi hade 8 deltagare som var med på kursen och dom fick helt enkelt lära sig att överleva i nöd situationer i vinter klimat. dom fick bygga snö kojor bada i en isvak lära sig isfiska och förstå vart fisken finns vinter tid och hur man ska fånga den. och även lära sig massa olika eldar man ska använda till olika saker. dom fick även lära sig om sjukvårt och hur man ska agera i olika överlevnads situationer självklart fick dom sova ute hela kursen.
Det var en otroligt lärorik kurs för deltagarna och alla var mycket nöjda med kursen speciellt på slutet när dom fick en riktigt god hemlagad middag.

som sackt nu är jag hos Preben M jag är där och lär mig campen han har så att jag till 100% är redo för kommande turist säsong. vi har även kommit överens om att när jag får en guidning så är det inga problem att ta ledigt den dagen guidningen gäller vilket är mkt viktigt för mig så jag äntligen kan börja skapa mig ett kund nät.
jag har 4 förbokade guidningar som det ser ut nu och jag vill tro att det kommer bli en bra sommar med många fina guidade turer.

jag hade en guidning i söndags med två engelska kunder vi fiskade gädda som värt stora mål men även lite abborrfiske under väntan på stor gäddan visst kom stor gäddan en fina hona på 5,4 kg och några där till. vi tappade även ett par riktigt stora gädd madamer och dom tänker jag låta bli tills nästa guidade tur kommer .
bilder på den fina gäddan kommer nästa vecka och då visas dem självklart här på min blogg!

skit fiske på eder alla
mvh Jimmy "jerkbo" Johansson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar