fredag 27 mars 2009

sportfiskeföreningen!

innan jag berättar om mitt möte med sportfiske föreningen vill jag visa årets första verkliga vårtecken! härligt att det börjar komma nu jag är riktigt sugen på vårfisket trolling och jerkbaitfiske!! mmm jag känner suget i hela kroppen!

iallafall i dag hade sportfiske föreningen över Storalee och Struven årsmöte dom hade bjudit dit mig för ett snack. vi prata i ca 2 timmar och vi komfram till att en eldsjäl som jag själv behövs i föreningen. och nu är jag med i styrelsen.
jag hoppas att någon av er andra styrelsen läser det här för jag svär att jag ska höjja ribban för föreningen och sätta ut mål inom sportfiske och vattenvård..
som ska uppfyllas! så länge jag är ung och brinner för sportfisket vill jag förbättra fiskens levnads standard och på ett eller annat sätt lära folket runt om Årjäng att behandla fisken med respekt för att vi långsiktigt kan ha ett gott sportfiske.
och att våra barn och barnbarn kan tacka oss för våran insats och att vi brydde oss och gjorde våran röst hörd.

i morgon blir det riktat gäddfiske och jäklar vad skönt det ska bli att få komma ut igen jag har inte haft möjlighet att fiska på 2 hela dagar så nu är man taggad inför i morgon! min bror kim ska även med och brottas med våra sötvattens krokodiler!

hade gött och skitfiske på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar