tisdag 20 januari 2009

Ajj jävlar

dagen började dåligt redan från start det har snöat hela natten och det kom igen i morse vid halv nio tempen låg på 1- och det blåste nordvind. fiske förhållandena var inte dom bästa men fiska skulle jag ialla fall i hopp om att slå går dagens resultat.
väl ute på isen började det isa i kinderna redan efter 20 minuter och fisket var trögt men snitt storleken på fisken var ganska bra ändå typ nors abborrar 2-3 hg dom ger ändå ganska så fin kamp i spöt så humöret var ganska bra trotts skit vädret
och mitt uppe i fisket böt vädret om det blev några plus grader och det började regna i en halv timme man blev blöd och jävlig och viden fortsätte trycka på och nu snackar vi kyla
jag packade ihop utrustningen för att sitta i lä i en vik och vad händer på väg dit så gick jag ner med foten i ett gammalt pimpel hål och det var smärta det kädes som det var brutet i början och jag fick fram stol ryggan och sätte mig för att hämta andan igen jag vågade inte knyta upp skon av rädsla för att jag inte skulle orka få på den igen jag satt några minuter och tänkte att här kan man inte sitta jag fick tag i isborret och borrade ett pimpel hål där jag satt för att sysselsätta mig medan det gjorde som ondast och ja visst fanns det några abborrar där som ville upp och känna piskande vind.. hålet dog ut och jag förstog att jag inte kunde fortsätta fisket längre.
det var ca en halv kilometer till bilen men vad har man för val?
jag gick sakta mot bilen, jag kom fram till bilen vred om nyckeln tryckte ner kopplingen och trodde jag skulle dö den onda foten var självklart kopplingsfoten men nu när jag tänker efter är jag glad att det inte var den foten jag gasar med jag skada..
dagen är en besvikelse fisket blev avbrutet redan kl 12 och ingen bamse abborre i dag i morgon är det ny dag och jag hoppas foten har samma planer som jag, för i morgon kör jag Gäddfiske! det borde gå bättre efter som den inte påverkas av vädret på samma sätt som abborren
skit fiske på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar