torsdag 15 januari 2009

ett steg upp!


igår kväll var jag på ett möte med några stug ägare runt sjön jag guidar i jag fick följa med Rolf och Anett som get mig några guidningar förut, dom har 3 extremt lyxiga hus dom hyr ut..

jag träffade mins en ny kontakt som nappade direkt på mina guide ider Knut heter han.

Knut var den älsta av oss och har hyrt ut stugor ända sedan -76 och klarat sig helt på egen hand och byggt upp sin värksamhet sakta men säkert och äger nu 5 fina stuger som han hyr ut från April till november och många av gästerna är säkerligen intresserade av att bli guidade. jag hoppas vårat sammarbete blir som jag tänkt. sedan erbjöd sig själva skepparen av mötet att hjälpa mig med guide verksamheten. Per hette han och hade varit lärare på sportfiskeakademin i 7 år. det verkade vara en kille som verkligen ville få ordning på sportfisketurism i Årjängs komun. om jag sammanfattar allt så hart jag fått 2 nya och riktigt bra kontakter Knut med sina stora erfarenheter och Per med sin glöd att vilja hjälpa oss alla småföretag som jobbar med fisketurism.
Jag är ett litet steg för dem men dom är ett stort steg för mig!

skit fiske på eder alla!

1 kommentar:

  1. Tjena, Du har en bra fiskeblogg med mycket bra tipps;) Tänkte fråga dig hur man redigerar mallarna på bloggen. För om du kollar på min bloggmall kan man se att den är väldigt smal. Skulle du kunna hjälpa mig att få den lite bredare om du har tid och ork:)
    MVH;www.fishingdependence.blogspot.com
    Martin

    SvaraRadera