torsdag 29 januari 2009

första fiskedagen! / uppsaladonen gjorde succé!!





Dagens fiske var väldig okej om jag får säga det själv. jag hade med mig Emil Karlsson och min broder kim. i bilen påväg hem så röstade vi på dag jag gav den en 8 emil en 9 och kim en 10 så som ni börjar förstår nu så gick allt väldigt bra med angelfisket.









vi var framme vid sjön kl 08,30 och avslutade 15.30









vi fokuserade på gäddfisket men vi var tvungna att testa lite abborrpimpel såklart medans vi väntade på att gäddorna skulle överaska oss med en smäll!









Det tog inte lång tid innan första gäddan kom. Kim var första man på fällningen, allt gick som det skulle och efter några glädjerus kunde slutligen en fin första gädda landas av kim.







Nästa gädda kom efter en stunds väntan och den fick jag brottas med.












Abborrfisket fanns alltid tillgängligt när gäddan inte var på hugget.







Efter en mer eller mindre misslyckad korvgrillning på en blöt is kom gäddfisket igång på riktigt och vi hade fullt upp med att springa på fällningar kors och tvärs. Efter en kort diskussion bestämde vi oss för att flytta dom innersta donen till djupare vatten, donen flyttades från ca:2.5 - 6-7 m.







Det resulterade i ett flertal grova gäddor på kort tid och vi insåg snabbt att vi hade gjort ett riktigt gulddrag! Fiskar i vikter från 4-7 kg ramlade in omgående, det gjorde vår dag.










































visst ja, jag fick en sik med!




1 kommentar:

  1. åh, vilken skojig blogg! är själv en inbiten fiskare :) blev dock inte så mycket vinterfiske iår här i västeråstrakter...

    http://www.lyckokatten.se

    SvaraRadera