tisdag 24 februari 2009

lakfisket i kväll


kväll var det ombytta roller jag och Kim hade bara några försiktiga hugg och Ulf fick två fina lakar. vi körde

med ströming som vanligt och alla hade samma bete men Ulf hade även en liten bit av en plast pose ett par dm över själva dunkaren om det var det som hade ett finger med i spelat vet man ju aldrig men i det verkar ju inte bli sämre av det så i fortsättningen kommer det hänga en bit av en plast pose på mitt spö med.

i morgon blir det lite av en guidning kan man säga Conny som jag skrivit om tidigare åker hit och vill testa på abborrfiske vi jagar efter dom stora så klart. jag hoppas någon liten finare abborre vill komma upp. sen på kvällen blir det lakefiske igen. men i morgon börjar vi fisket i skymningen och avslutar runt 22.00-23.00 beror mycket på om hur fisket är.

Sen på torsdag blir det till att åka till örebro till tjejen och där stannar jag tills på söndag. men på mondag sen blir det fiske igen vilken art vet jag inte än, kanske regnbåge om vädret tillåter det.. och det är självklart regnbåge med hela fenor och riktigt fin kondis!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar