tisdag 3 februari 2009

lite olika projekt


som ni som läst tidigare här i bloggen så har min vän Emil varit på besök och vi har fiskat och stärkt vänskapen. första dagens fiske var konon många fina gäddor och ännu fler abborrar sen kom det ett kallt väder som har legat och tryckt på oss en stund nu och vädret ska tydligen ligga i ett tag. så vi får se hur fisket kommer vara nu i veckan.




nu har jag varit hemma hela dagen och tagit hand om min sjuka älsk. jag hoppas jag inte blir smittat så mina fiske dagar får ut för det. fisket fortsatte iallafall under dagarna han var här vi anglade för det mesta så några roliga fällningar blev det inget stort.. men vi testade angla med sik huvud som bete efter en lång väntan så blev det fällning även på det angeldonen fisken gick förlorad med det satte djupa spår i siken som ni ser här till höger.




fisket var för det mesta ganska trögt tack vare den stora temperatur skillnaden

abborren var dyster och gäddan med. men vi roade oss på andra sätt. giftiga abborrställen vi kunde fiske vid fram mot våren. meta 2 kilos abborrar är något att se fram emot..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar