lördag 18 april 2009

gäddfiske i Närke!

I dag har jag fiskat gädda i ett rinnande
vatten som påminner om ett träsk,

man bara väntar på att en krokodil ska komma upp ur vattnet för att slita mig i stycken men riktigt så blev det inte med min vobbler fick några vassa käftar över sig vår egna "sötvattenskrokodil" Gäddan! hade saknat mina knyckiga jerkrörelser med vobblern.

även om gäddleken har börjat i det lilla "träsket" så lyckades jag lura gäddan till hugg även den här gången vädret var underbart lite vind och strålande sol 12-13 grader varmt i luften.



Jag gjorde en liten "luring" i dag med! vattnet var väldigt grunt där gäddan stod bara några dm djupt jerkvobblarna gick för djupt och popper är för snabbt fiske i det kalla vårvattnet och vad var lösningen då?


jo som alla fiskare vet så brukar tafsen haka i sig så att vobblarna snurrar runt och bara går i ytan, vilket är riktigt iriterande ibland. så det var vad jag gjorde jag jerkade betet försiktigt med med korta knyckiga rörelser. och plöttsligt så gick vobbler sick sack några cm under ytan! Den gav resultat direkt!

gädda på första kastet!
dagens resultat blev 2 gäddor en tappad och ett härligt hårt hugg!

skitfiske på er alla!














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar