söndag 26 april 2009

Regnbåge! härligt!!





Idag efter att jag har kört Anja till bussen så stack jag och bror min Kim ut och fiskade vi åkte till ett litet tjärn i Sillerud som ligger några mil utanför Årjäng. Vi fiskade med haspelutrustning och små färg glada skedrag (Roger draget)

och i dag gick vi inte fisklösa iallafall inte jag 4 fina ädelfiskar,

och bror min hade en känning i spöt i början. Vi gick runt hela tjärnet när vi fiskade,

det låg paddor precis överallt! Och det märktes att paddorna bara får till det en gång om året dom var helt tokiga.



när jag fiskar regnbåge eller fisk överhuvudtaget så vet jag att jag är
ute på jakt och jag vill ha ett byte för att få mat även denna dag.
Därför är det alltid smyga och långsamma rörelser korta kast i början för att fiska av området du står vid innan du skrämt bort fisken, mitt smygande gav mig två av fiskarna i dag hade jag älgat ut som många andra fiskare gör så hade jag skrämt fisken och halverat min fångst för i dag,

Så det är värt att tänka på faktiskt, fiske är en jakt och ju mer detaljer du slipar på för att bli en bättre fiskare ju mer fisk kommer du få. tex att kasta precis där vassen slutar eller byt ut den gamla trekroken på ditt drag. det finns så otroligt mycket man kan gör för att fisket ska bli effektivare. De människor som klurar ut det där lilla extra det är också dom människor som kommer hem med störst och mest fiskar och är i alla möjliga fisketidningar.

Nu ska jag sätta mig vid ritbordet jag har en ny plan om hur jag ska bemästra sjöns öringar.
Hade gött och skit fiske på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar