lördag 21 februari 2009

Kvällens lakfiske!




Även i dag har det snöat från solen gott upp tills den gick ner och sen fortsatte det snöa efter det med och det snöar än och det verkligen kräker ner snö från himlen! fisket under dagen har varit segt små abborrar som var riktigt tröga att få till hugg men skam för den som ger sig bara att köra vidare tillslut hade jag mättat mitt fiske hunger i några timmar. sen vid 20.00 var jag ute på isen igen och det blev lakfiske. det började bra 2 lakar på 10 minuter jag såg fram emot vad kvällen skulle ge oss men det blev bara 2 till efter dom lakarna så totalt blev det 4 lakar och en tappat alla var i fin matstorlek runt kilot men i dag fick dem sin frihet åter och simmar nu runt och äter mäsket vi slängde i pipelhålen skulle jag tro. i morgon blir det inget fiske under dagen far både bror och far ska fira sin födelsedag i morgon så då blir det kalas. men jag kan inte låta det ta ett helt dygn utan att få känna fisklukt på händerna. så på kvällen blir det lakfiske jag hoppas att något större vill känna stålet i mina krokar.
skit fiske på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar