fredag 6 februari 2009

Ny jakt! ny stor fan!






i dag när jag kom ut på isen hade jag tänkt angelfiske efter gädda. men fasen jag var ju själv hur skulle jag kunna fota mig själv om jag skulle få en bra storlek på fisken? jag hade ju problem med abborren jag fick i
går. så jag la upp fisket på samma sätt som igår. jag fiskade mer betes fisk och hinken fylldes ännu mer. jag fiskade på, fisken fick släppas i vattnet igen jag behövde ju inte mer betes fisk nu precis..
jag tänkte att nej nu får det vara nog med små fisk. bergmanpirken åkte på! jag skar upp lite fiskbitar och fäste på kroken. som ni ser här på höger bilden. ( det är inte dill ni ser på fiskbiten det är sjögräs hehe) nytt hål borrades pirk bytet gav resultat direkt och nu var snitt vikten över 2hg på abborrarna. 4 snabba fiskar togs i hålet innan det dog ut. jag började dunka pirken mot botten för att få upp lite botten slam jag dunkade en 5-6 ggr sen small det till ordentligt i pirken en snabb rusning på kanske en meter sen släppte det. gädda tänkte jag abborren brukar inte hugga så brutalt

jag började dunka igen. och när jag gjort det höjde jag pirken en bit från botten några snabba lock rörelser och PANG igen! den här gången hade kroken sätt sig bättre.fisken drog på bra och som i går så kändes det att fiskarten inte var något annat än mega borre! efter ca 5 meter drilling släppte fisken jag svor och stampade hårt på isen! varför får jag bara upp var fjärde stor abborre? vad gör jag för fel? hur ska folk kunna tro på mina fiske dagar när jag säger kanske en gång i veckan jo jag tappade en riktig gris! "den har man ju hört" men jag har inget annat val än att börja jaga även den här abborren till sjöns ände. jag tänker inte ge upp fören abborren känt stålet i mina krokar på riktigt!


iallafall kort efter att jag tappat abborren börjar dom minde borrarna hugga och under en av avkrokningarna fäster jag kroken i fingret på mig själv.


fingrarna var för kalla för att jag skulle kunna dra ut den på plats. så jag började packa ihop sakerna och gick till bilen jag startade motorn. jag väntade på att få tillbaka värmen i fingrarna efter en stund fick jag fram en tång, greppade hårt om kroken och gjorde ett snabbt ryck så var det klart. som tur är så är inte hullingarna så breda på kroken så ingen större skada skedd. men fisket avslutades där. nästa gång jag kommer ut och fiskar kommer bror min Kim vara med så då blir det gäddfiske. vilken dag det blir vet jag inte. jag ska förmodligen ut i skogen och hugga hela helgen men med lite tur kanske jag kan smyga in ett litet fiske pass i helgen jag håller tummarna.

skit fisske på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar