måndag 16 februari 2009

Preben Mortensen

Det har varit en stor dag för mig, jag har nämligen varit hos kanske en av sveriges största vildmarksprofil Preben Mortensen. han har jobbat med turismen sedan 1955. och erbjuder sina kunder det mesta, så som kanot uthyrning, áction camp, överlevnadskurser, frilufstekniskaräddningskurser,klättring ja allt helt enkelt. det här är en man som verkligen har lärts sig nyttja våra resurser i våra värmländska skogar. jag vet att jag har mycket att lära mig av honom. vi pratade några timmar och han visade mig runt på hans kanot-center. jag förstog snabbt att ordning och reda är A & O på hans center.
saken är den att jag ska ha någon månads praktik hos honom. och om jag jobbar hårt och vi får bra kontakt med varandra så är är det kanske inte den sista gången jag är på hans kanot-center..
i morgon blir det äntligen fiske igen jag kör lite abborrfiske som vanligt och jag hoppas på att jag får något fint att visa upp här på bloggen. jag ska även fylla på en vase nu i veckan så det ska bli skoj att få röra lite på dököttet.
skitfiske på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar