lördag 7 februari 2009

Miss miss miss

jag orkade klämma in ett fiskepass i dag med bror min! det blev angelfiske och det började riktigt bra efter bara några minuter small det på en gädda på angeldonet gäddan vägde väl runt

1,5-2kg vi taggade till och förstog att den här dagen kommet till att bjuda på ett roligt fiske!

men när alla angeldonen var ute blev det minusgrader och det började kräka ner snö på oss! ni förstår nu hur dagen blev det snöade från och till hela dagen fisket var kasst knappt ett tjugotal abborrar med en topp på kanske 3 hg.

men som ni ser rubriken så står det miss miss miss jo så här var det självklart tappade jag en fin abborre jag skulle tippa runt kilot vi missade även en fällningangeldonet men det mest pinsamma var nog att vi missa ett helt angeldon fisken hade dragit ut all lina + angeldonet på mindre än 10 sekunder linan var minst 12 meter så det var tydligen en stressad jävel som högg på fisken.. ja så den här dagen var en besvikelse. inget rolig fisk kom upp. men jag glädjen från 2 kilos borren finns fortfarande in borrad i kroppen på mig.

nu kan det ta en stund innan jag kommer ut igen i morgon blir det till att hugga i skogen och sen ska bilen in servas lite och på onsdag ska jag förmodligen till karlstad och fixa lite saker (vidars fiske ska besökas med)

skit fiske på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar