torsdag 19 februari 2009

lake (lota lota)

I morgon blir det guidning som sagt. men jag tänkte det att fasen jag vill ut och testa på lakefisket igen. jag vill ha någon innan det är för sent! så i morgon efter guidningen blir det nya tag på laken. det blir samma sjö som sist, men jag har ett annat ställe jag skulle vilja testa mig på. hoppas det ger bättre resultat! känner att det skulle vara lite respekt att få en "regg" leke innan vinterfisket avslutas..

Jo visst ja! jag fick ett telefonsamtal från en annan inbiten sportfiskare som var sugen på lite abborrfiske, Conny heter han och bor i segmon, och han är en jäkel på flugfiske och hatar gädda. men abborre gillar han, så jag hoppas vattnet jag jagar storabborre i visar sig från sin bättre sida. vi pratade på att vi skulle ta fisketuren någon gång nästa veckan. vilken dag bestämde vi inte utan väljer den dag med bästa väderförhållanden. vilket låter ganska förnuftigt.
skit fiske på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar