onsdag 28 januari 2009

1 timmes fiske!!

temp: 2+
vind: 2 sekm
underlag: is,vatten,is snö
fisk kanske: 20-25
fiskart: abborre
bra snittvikt 1-3hg

den här dagen har varit i gott och ont jag kom ut på isen som vanligt. taggad som en stor präktig jävla elgtjur 20 taggar minst. jag borrade några hål och pimplade gärnet! fisken var minst lika sugen som jag. allt gick fint ingen fisk under ett hg.. kanon !! skit kul helt engket. och vad händer? jo bror min ringer och undrar om jag ska med till charlottenberg och besöka fiske butiken där? klart man hänger med lixom. så det bar iväg.. snacka lite fiske men det var tyst för det mesta vägen var snöig och jävlig.. när vi kom fram så stack vi till närmaste pizzan och efter det blev det fiskebutiken vilken besvikelse skit saker fladen pirkar och dom vanliga bergman-pirkarna som man redan har 7 av varje storlek av. men det blev ett par nya neopren handskar iallafall.
nu i kväll blir det till att binda lite mer krok och sen fyra i natt ska jag iväg och hämta Emil K..
sen efter det blir det 5 dagar hård fiske så håll ögonen öppna det känns som något jävligt kul ska hända om inte annat så kommer ni få läsa en och annan fiske historia..
skit fiske på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar