måndag 26 januari 2009

Måste hitta nytt!

dagens fiske
väder:1.3+
vind: negatift
nederbörd: negatift
underlag: is-blask-snö
antal fisk: 50-60st
fiskarter: abborre/mört
stor hugg: 2 st
start 09.00 avslut 12.00


dagens fiske tur var lite halv dryg. visst det nappade ganska bra men dom stora lös av sin frånvaro endast några få hårda hugg som igentligen lika gärna kunde varit 3hg borrar som huggit i lite fart,
man börjar bli lite orolig för vad som hänt mitt heta abborrställe. sen gäddorna var där har det inte varit sig likt mest små abborrar och mer mört börjar ta platts på stället..
som jag skrev i fredags så skulle min vänn emil komma hit i dag eller i morgon på¨abborrfiske och gäddfiske men planeringen har ändrats och han kunde som tidigast komma till onsdag..
i morgon ger jag mig ut igen och då hade jag tänkt att leta runt lite mer än i dag och hitta ett nytt hett abborställe som kan leverera lite större abborrar, det var flera dagarsedan jag fick en abborre som är värdig att skriva om men dagens stor fångs är denna mört ni ser längst upp.
sen fick jag själv klart några fina matabborrar i dag som jag ärligt tarlat tog upp för att steka i kvällingen..

skit fiske på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar