tisdag 27 januari 2009

100 klubben (typ)

start: 08,30-13,00
temp -1
vind: pytte lite
himmel: molnigt
antal fiskar: ca 100 (många olika storlekar)
fisk arter: mört,abborre
underlag is, vatten, is, snö

dagens fiske var riktigt roligt! fisk fisk och mera fiske dom stora abborrarna verkar vara viktväktarnas nya kundkrets dom gjorde inte ett ljud ifrån sig i dag, men det gjorde som sakt var inte något.. när jag gick ut på isen i dag var planen att hitta ett nytt bara abborrställe att börja nöta på, och det var vad jag gjorde jag borrade hål överallt 15 meter från varandra och vart jag än doppade pirken så small det på abborrar.
det var inte en lugn sekund på hela dagen. abborrarnas snitt vikt var nog runt ett hg men då och då kom dom lite större i stimmen och ville vara med abborrar runt 3 hg var inte skygga i dag inte.. jag är taggad inför morgondagens fiske. då ska jag faktisk till en annan sjö västra silen heter sjön och där kan monster abborrar överaska.

i kväll blir det mer krok pyssel i fiskerummet bilder kommer senare i kväll för den som vill kolla.
skit fiske på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar