onsdag 21 januari 2009

stor fan segrade igen!

dagensfiske liknade gårdagen.. Regn 1+ och nordan vind men jag kom med nytt hopp och och värme i kläderna som försvann efter några minuter men ändå.
planen var gädd fiske men på väg till den stora vassen där jag hade tänkt angla var jag självklart tvungen att gå förbi mitt heta abborrställe och jag kunde bara inte låta bli att göra ett försök jag kan säga så här att gäddfisket blev det inget av. redan i andra borrhålet högg det på en fin abborre på runt 7 hg och flera fina mat abborrar.
Regnet försatte falla över mig men fisken verkade inte bry sig så mkt och gör inte fisken det så måste man självkart vara lika mkt "viking" som dem och skita i regnet.
det försatte hugga lite då och då abborrar i dom flesta storlekar fick komma upp och ta en nypa luft. hålet dog ut och det betyder att antingen har stimmet tappt intresse eller så är stor fan själv där och nosar och gissa vad? den var där det sög tag i pirken och jag gjorde mot hugg och ja visst det var ett härligt gung i spöt den här gången får jag upp dig! nu när jag har en bättre storlek på kroken och allt jag drilla upp han meter efter meter försiktigt försiktigt tänkte jag tyst för mig själv abborren gjorde en rusning och vid avslut av rusningen gav ut sina sista krafter och gjorde att par hårda dunk det snärtade till i handen på mig.. vad hände?! jag försökte få kontakt med fisken igen men förgäves! linan hade gott av! och högt dån ekande över sjön! stor fan hade ännu en gång tagit hem segern! kommer jag någonsin få en chans till på någon av dom stora abborrarna i det här vattnet nu simmar en av dem runt med kanske 7 meter lina och en krok i munnen som kan sitta djupt ner i svalget. man hatar sig själv efter ett sådant misslyckande.
jag ville ge upp allt var borta igen humöret, hoppet och absolut värmen..
jag borrade ett sista hål innan jag gav mig iväg till bilen. det hålet var inte helt förgäves jag lurade upp en fin abborre den ni ser här till höger.. jag packade ihop sakerna och gick mot bilen. när jag var framme i bilen såg jag en sista gång mot sjön och skämdes..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar